~~~KEMBARA MENCARI ILMU, IDEA, KEBERKATAN YANG MAMPU MEMBAWA AKU KE AL-JANNAH~~~

Jumaat, 25 Februari 2011

sinopsis novel...

slmt tghri... <bru bngun tido>
korang semua minat bace novel x??
ari ni sy nk kongsi 1 sinopsis novel yg agak best lh...
semuanya terpulang pd korang utk mmberi pnilaian.

nur fathanah zulaikha, name yg cukup indh utk didgr dan disbt. tetapi kehidupan yang terpaksa dia lalui tidak seindah namenya. segalanya bermula apabila dia menolak cinta seorang lelaki yang telah dianggap tidak lebih daripada kawan biasa. malang tidak berbau, lelaki yang bernama Ikhmal itu terlibat dalam kemalangan jalan raya. dia terlantar koma bermnggu2 dan sebelah kakinya patah.

Dr Haqeem Lutriell merupakan kawan baik kpd Ikhmal. dia menyalahkan Fathanah 100% yang menjadi punca disebalik kemalangan yang menimpa Ikhmal. dia berdendam dan sgt membenci Fathanah. dia tidak mahu melihat Fathanah bahagia dgn lelaki pilihannya. dia mahu Fathanah mderita sepertimana Ikhmal mderita disaat ini.

Dia mengugut Fathanah supaya berkahwin dgnnya. salah satu ugutannya menjadi, krn ia berkaitan dgn maruah Fathanah. mahu atau tidak Fathanah terpaksa menerima perancangan Haqeem demi memelihara maruah dirinya dari tercemar.

Bermulalah kehidupan suami isteri antara Fathanah dan Haqeem. rumahtangga mereka tidak pernah aman. tetapi dalam saling membenci timbul perasaan rindu dan sayang. Haqeem terlanjur mengunakan haknya sebagai suami, sedangkan Fathanah masih belum bersedia. semakin hebat huru-hara rumahtangga mereka melanda sehnggalh suatu hari itu Ikhmal sedar dari koma setelah hmpir 7 bln terlantar di atas katil.

apa yg terjd sterusnya?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...